Še niste zamenjali zimske pnevmatike za letne?
Pravilna izbira pnevmatik je ključnega pomena za varno vožnjo, zato so informacije o dobrih pnevmatikah zelo pomembne, ko razmišljate, za katero blagovno znamko pnevmatik se boste odločili. Vsako leto AMZS opravi test pnevmatik in tokrat je bilo testiranih kar 50 pnevmatik. Deset pnevmatik je prejelo oceno dobro ali zelo priporočljivo, kar pomeni, da imajo uravnotežene lastnosti in ne kažejo nobenih večjih slabosti pri varnostnih merilih.
Goodyearova pnevmatika efficient grip performance 2 je na tokratnem testu dobila najboljšo skupno oceno zaradi izjemnih varnostnih in okoljevarstvenih lastnosti ter velikega števila prevoženih kilometrov. Drugo mesto si deli s pnevmatiko continental premiumcontact 6, ki je pri varnostnih merilih celo prehitela zmagovalno pnevmatiko, vendar je prejela zgolj zadovoljivo oceno za okoljevarstvene lastnosti.
Tretje mesto je osvojila pnevmatika michelin primacy 4+, ki se je malce zaostajala pri varnostnih merilih, a ima drugo najboljšo oceno za okoljevarstvene lastnosti med vsemi preskušenimi pnevmatikami in podobno prevoženo razdaljo kot zmagovalna Goodyearova pnevmatika.
Na četrto mesto se je uvrstila Bridgestonova pnevmatika turanza T005, ki ima uravnotežene lastnosti tako pri varnosti kot pri okoljevarstvenih lastnostih. Naslednje tri pnevmatike, Nokianova wetproof, Falknova ziex ZE310 ecorun in Continentalova ultracontact, imajo enako skupno oceno, vrstni red pa je določen s pomočjo druge decimalka v skupni oceni. Deseterico najboljših, ki imajo vse skupno oceno dobro oziroma zelo priporočljivo, zaokrožujejo tri pnevmatike korejskih znamk Kumho, Hankook in Nexen.
Varnost na suhem in mokrem vozišču
Na suhi cesti se je najbolje izkazala Falknova pnevmatika Ziex ZE310 Ecorun, medtem ko sta se na spodnji strani lestvice znašli pnevmatiki Radar RPX 800 in Premiorri Solazo. Obe pnevmatiki na suhi cesti nista ponujali dovolj odzivnosti in stabilnosti, pri ostrem izogibanju oviri pa sta testne voznike neprijetno presenetili z zdrsom, ki je vodil v prekrmarjenje. Najdaljšo zavorno razdaljo na suhi cesti je imela Premiorri Solazo.
Na mokrem vozišču je najboljšo zmogljivost pokazala Continentalova pnevmatika PremiumContact 6, medtem ko so se na spodnji strani lestvice znašle pnevmatike Rotalla RH 01, Berlin Tires Summer UHP 1 G2, Lassa Driveways, Evergreen EH 226, Riken Road Performance, Doublecoin DS99 in že omenjena Premiorri Solazo. Te pnevmatike so se na mokrem vozišču odrezale tako slabo, da jih na AMZS odsvetujejo za nakup. Najdaljšo zavorno razdaljo na mokrem vozišču je imela DoubleCoinova pnevmatika.
Okoljevarstvene lastnosti pnevmatik
Med preskušenimi pnevmatikami obstajajo precejšne razlike tudi pri okoljevarstvenih lastnostih. Uporabnikom so najpomembnejše pričakovana prevožena razdalja, obraba, masa pnevmatik ter poraba goriva, vendar smo pri tem merilih vzeli pod drobnogled tudi glasnost pnevmatik ter njihov trajnostni vidik.
Razlike med pnevmatikami so precejšnje. Najboljšo oceno v kategoriji okoljevarstvenih lastnosti si je prislužila Michelinova pnevmatika e.primacy, ki je s 71.500 km prevozila najdaljšo razdaljo in ima s 34,8 mg/km/t najmanjšo obrabo gumenih delcev. Z maso 8 kg spada med najlažje pnevmatike na testu, kar vpliva tudi na majhno porabo goriva. Poleg tega je Michelinova ekološka pnevmatika e.primacy najbolj trajnostna med vsemi preskušenimi pnevmatikami.
Na drugem koncu okoljskega spektra sta pnevmatiki zeetex ZT 1000 (indonezijskega porekla) in avon ZV7 (ki izvira iz Velike Britanije): z Zeetexovo pnevmatiko lahko prevozimo le 23.100 kilometrov, obraba gumenih delcev pa je pri Avonovi pnevmatiki s 126 mg/km/t največja med vsemi preskušenimi pnevmatikami – Avonova pnevmatika med uporabo v okolje odloži več kot štirikrat toliko odpadnih gumenih delcev kot Michelinova pnevmatika.
Precejšnje razlike pri merjenju teže pnevmatik
Najlažji pnevmatiki na testu, Firestonova pnevmatika roadhawk in Tomketova pnevmatika sport, tehtata 7,6 kg, medtem ko Premiorrina pnevmatika solazo tehta 9,9 kg. Razlika 2,3 kg pomeni, da štiri Premiorrine pnevmatike tehtajo toliko kot pet Firestonovih ali Tomketovih pnevmatik. Gre za precejšnjo razliko pri porabi materiala, saj težja pnevmatika zahteva več energije za premikanje, kar pomeni večjo porabo goriva.
VIR: Novico smo pripravili po vsebini AMZS. Tabele so last AMZS – https://bit.ly/3oW67KK.